as my followers

sila tekan dua atau tiga kali sehari

Monday, July 2, 2012

rokok dan skyline


Isteri •» Abang tau x, rokok ni blh wat abang cpt mati?

Suami •» mane ade. Jodoh ajal maut, semua tuhan yang tentukan…

Isteri •» hmmmm… berapa banyak abang habiskan duit untuk rokok?

Suami •» sehari sekotak Dunhill RM10. Perghh! Feeling.

Isteri •» satu hari satu kotak. Hmmm.. seminggu RM70. Sebulan RM2,100. Setahun RM25,200. abang mule isap rokok bile???

Suami •» pandai math lah awak ni… dri tingkatan 2. awatnya?

Isteri •» Sekarang umur abang 34. 34-14=20. and then RM25,200 darab dengan 20
dapat RM504,000! Banyakkan yang abang dah bazirkan dlm tempoh 20 tahun.

Suami •» so? Abang ade mintak duit kat awak ke nak beli rokok? Tak adakan?!!

Isteri •» memanglah takde, tapi kalau abang tak merokok dan menyimpan, skrg abang
dah boleh beli Skyline dah.. Evo ke.. semua boleh!

Suami •» Awak isap rokok x yang?

Isteri •» Tak bang…kenape tanye mcm 2?

Suami •» kalau awak x isap rokok mcm abang…mane Skyline awak?


P/s: rokok merbahayakan kesihatan.. hehe

5 comments:

New Hope said...

Salam,


merokok membahayakan org lain..

KLIK ISU MATRIKULASI DAN PELAJAR PANDAI

Hady83 said...

sehari 10, seminggu 70...tapi awat kat situ sebulan jadi 2100..bukan cuma 280 saje ke...

Hady83 said...

sehari= 10 hengget
seminggu= 70 hengget.
sebulan 300 hengget...

DARI MANA DATANGNYA 2100 tu?

bulohhijau said...

ini kisah benar yang berlaku terhadap seorang kawan... isteri beliau saje je main kira congak... haha..

Hady83 said...

ooo...aku pun pilih utk tidak merokok kerana sayangkan keluarga, duit, paru2 dan alam sekitar...