as my followers

sila tekan dua atau tiga kali sehari

Tuesday, April 12, 2011

wanita insan istimewa: multitask

assalammualaikum.. apa khabar? harap semuanya berada dalam keadaan baik. hari ini adalah hari last saya bekerja (yesh). heh.

alhamdulillah, hari ini saya hendak bercerita mengenai insan bergelar wanita. seperti yang kita tahu, wanita adalah insan yang sangat istimewa. banyak perkara yang sangat hebat tentang mereka. tapi kali ini, aku hendak ceritakan pasal keistimewaan wanita yang terpaling istimewa.. iaitu multitask..

dalam bahasa melayu, multitask bermaksud = kepandaian membuat banyak kerja dalam satu masa..





ada cerita disebalik entry ini..

pada minggu lepas, opis (office) aku dimasuki air. jadi separuh manusia bergotong royong membersihkan opis bawah.. dalam sebahagian yang turun, hanya aku seorang jer lelaki, yang lain semua perempuan ( lebih kurang 5-6 orang).. jadi aku perhatikan mereka membuat kerja.. dari situ, aku nampak mereka sangat istimewa.. maka dalam kepala aku, memang dah set : "perempuan ini memang multitask"

perempuan 1 : menyapu sambil mulut pok pek pok pekkkkk
wanita 2: mop lantai sambil mulut pok pek pok pekkkkkk
wanita 3: mop lantai sambil mulut pok pek pok pekkkkkk
wanita 4: sapu air sambil mulut pok pek pok pekkkkk
wanita 5: sapu air sambil mulut pok pek pok pekkkkk
perempuan 6: susun fail sambil mulut pok pek pok pekkkkkk
bos: mengarah orang sambil mulut pok pek pok pek sambil marah2

*perempuan = belum berkahwin
*wanita: dah berkahwin

multitask tak?

10 comments:

sayeLa said...

sarcastic sungguh. hahaha.

Jack said...

setuju2..hahha

My blog:

flyhigher

dja_amiensukhri said...

ait, last day kije???

erkkk.. lelaki tak pokpekpokpek la ye?? haha..
xpelaa, yg penting siap jugak wat kije.. betul x?? ekekeee.. ^_^

zalizalu said...

fifije: kekekek... sarkas ker? lalalala
jack: stuju? wahahaha... da jenguk blog kamu. :)
dja: nak bukti lagi? nah tgk bawah:
_____________________________________
dja
singgah bagi makan kurakura sambil pokpekpokpek..
_____________________________________

PReDicToR said...

mmg wanita insan istimewa..

Cik Naza Ismail said...

eaks.. nasib baik sy tak multitask.. hahaha

dayah SnoW Heuka said...

hahah.. kadang2 la :P multitask :))

Ali Uraidhi said...

hehe org laki taleh buat keje smbil potpetpotpet meh? stereotype

zalizalu said...

predictor: hehehe.. istimewa2...
cik nazatul shima ismail: iyer ker tak multitask?
dayah snow heuka: kekeke... sifat perempuan yang takda pada lelaki..
ridiculous: lelaki? sangat laa jarang... streotype? hehe....

najihah mz. said...

potpetpotpet
hahahahaha.