as my followers

sila tekan dua atau tiga kali sehari

Tuesday, August 2, 2011

selamat berpuasa diucapkan kepada semua

assalammualaikum buat semua dan salam 1malaysia buat najib.. 


apa khabar semua? sepatutnya semalam lagi aku dah post entry ini.. tetapi akibat masalah yang tidak dapat dielakkan, aku terpaksa delay... maka, terlewat lah aku ... apa-apa pun, bulan ini, aku nak kurang kan bab-bab politik, nak tumpu kepada hal-hal duniawi (hahaha) 


maka pada hari ini, aku/saya ingin mengucapkan 


selamat menyambut romadhan dan selamat beribadat...


ni niat nak berpuasa amik hafal:



نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى

Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala

Selamat Berpuasa! Semoga Ibadat Kita Diterima Oleh-Nya... insya'allah


gambar takde kaitan
oh ya, sebelum aku terlupa, aku nak nasihat sikit... puasa, puasa jugak, solat jangan lupa...
jangan lupa, 
dalam puasa tiada solat tetapi dalam solat sudah tentu ada puasa

No comments: