as my followers

sila tekan dua atau tiga kali sehari

Thursday, June 4, 2009

DULU:TANGAN YANG MENGONCANG DUNIA SEKARANG:MULUT YANG MENHANCURKAN DUNIA


Bila cakap pasal perempuan ni kan, teringat kisah2
hebat rabiatul adawiyyah, aisyah humairah r.a…

Tangan yang menghayun buaian mampu mengoncang dunia..
Betapa hebat tokoh wanita dalam Islam..
Tp skang ini wanita atau lebih tepat,
golongan perempuan ini bukan stakat mampu mengoncang dunia,
malah menghancurkan dunia….


Dengan hanya mengunakan mulut (suara) sebagai senjata,
mereka mampu meranapkan dunia…

Aku masih tak paham.
Apakah yang selalu yang dibincangkan oleh
para perempuan ni ketika bersama…

Sampai boleh keluar macam2 cerita…
Kononnya aku ramai teman wanita, aku ni suka perempuan ini,
aku suka itu, aku suka ini… aku buat itu, aku buat ini…
bila aku cerita keadaan sebenar, takde pulak orang nak percaya…


Heran2, entah kenapa laaaaaaaaaaaaa mereka ni jadi camni??????

Pening2... entah dari mana mereka ini mendapat cerita aku pown tak taw??
Dah laa salah, pastu sebar2 plak…
Kawanku juga turut menjadi mangsa…. Siap ada gelaran2 lagi…
Bukan seorang dua yang tahu gelaran tu,
hamper semua pelajar perempuan tahu…


Apa semua ni…??

Siap dalam surau lagi boleh “gossiping”.. dah laa kuat….
Sampai jemaah lelaki nak solat pown tak khusyuk,
tumpang sekaki dengar apa yang mereka ini cerita…


Hebat betul kaum perempuan ini… begitu hebat…
dan aku pasti, sangat pasti,
KAUM perempuan merupakan punca fitnah
sekiranya aktiviti mereka ni tak dihentikan… diulangi,
SEKIRANYA AKTIVITI MEREKA NI TAK DIHENTIKAN…

Aku bukan nak kondem kaum wanita pasal mak
aku pon perempuan, adik aku pon perempuan tapi
kalu tkde sesiapa yang nak tegur abis laa..


Ya Allah, jauhkan lah aku dari semua ini…
Moga2 mak aku dan adik perempuan aku dijauhkan dari semua ini


************************************************************

No comments: