as my followers

sila tekan dua atau tiga kali sehari

Monday, May 30, 2011

utusan ajar aku menipu

assalammualaikum.. apa khabar? harapnya sihat sejahtera semua... semalam, aku jalan2 cari artikel fasal talipon atau lebih dikenali sebagai handphone.. apa aku mengarut ni.. abaikan... lepas tu aku terbaca fasal satu artikel dari utusan , akhbar paling fufoler di 1Malaysia... oh, utusan ajar aku menipu 

dengan henpon yang canggih ini, aku diajar menipu


___________________________________________


Ada rahsia apa dalam telefon bimbit lelaki?

Kucing Jantan

APA agaknya reaksi lelaki apabila isteri tiba-tiba mahu berkongsi telefon bimbit dengan alasan tiada rahsia yang perlu disembunyikan apatah lagi sudah bertahun-tahun hidup bersama.

Maknanya telefon bimbit anda adalah telefon bimbit isteri anda sebagaimana anda berkongsi gelas, pinggan, selimut, bantal, tuala mahupun bahan perapian badan.

Wah, betul-betul satu permintaan yang membuatkan ramai lelaki tergamam. Berkongsi lain tak apa, tapi bukan telefon bimbit.

Kenapa, kerana alasan utama ia boleh menyebabkan hubungan harmoni suami isteri terganggu. Zaman sekarang, telefon bimbit yang mampu menyimpan apa juga maklumat daripada bertulis sehingga foto dan video, adalah segala-galanya.

Oleh kerana begitu sekali peranannya, ia boleh menimbulkan banyak salah faham, prasangka dan kecurigaan. Tak fasal-fasal akibat benda remeh-temeh dalam telefon bimbit, darjah kecemburuan boleh melonjak. Tak fasal-fasal, perkara mudah menjadi sukar. Tak fasal-fasal hidup rukun jadi bermasam muka

Al maklum, wanita mudah hilang pertimbangan jika sudah diselubungi emosi dan kecemburuan. Cemburu selalu membutakan logika dan akal budi (common sense) mereka. Kalau masih tak percaya, cubalah dan lihat hasilnya.

Alasan kedua, dan ini yang perlu dijaga rapi oleh suami ialah tembelangnya boleh pecah. Ada rahsia besar dalam telefon yang mahu disimpan rapat-rapat.

Maklum sahaja, trend sekarang lelaki cenderung curang kepada isteri. Curang itu dikatakan memberikan sensasi tersendiri terutama kepada lelaki separuh baya. Sekali lagi, kalau tak percaya cubalah. Paling tidak tahap kecurangan itu sekadar bermain-main perasaan tanpa ada komitmen yang jelas.

Sebab itu, lelaki selalunya mempunyai pedoman penting (golden rules) mengenai telefon bimbit yang mesti diikuti jika dia mempunyai selingkuhan. Apa pedoman penting itu?

l Jangan sesekali masukkan nama kekasih anda itu dalam telefon bimbit. Pastikan anda hafal nombor berkenaan. Jika tidak mampu kerana punya ramai kekasih dan anda pun sudah mulai pikun, cuba gunakan nama lain. Tapi awas, ini muslihat lama yang sudah diketahui ramai wanita.

l Hapuskan segala jejak berupa rekod panggilan, SMS atau foto termasuk yang dalam memori. Jadikan tabiat, setiap kali kaki melangkah ke pintu pagar rumah, segala jejak itu telah terhapus.

l Pesan kepada kekasih anda agar mematuhi aturan waktu berhubungan. Waktu paling aman ialah semasa jam kerja, Jangan sesekali sewaktu anda sedang bersama isteri dan keluarga. Tetapi jika terperangkap dalam situasi itu, jangan panik. Bersikap biasa dan jangan cepat-cepat beranjak ke tempat lain untuk menjawab telefon, SMS atau e-mel. Ini boleh menimbulkan kecurigaan. Pandai-pandailah temberang. Dan, bagi memastikan suasana lebih aman wujudkan penampan iaitu dengan menggunakan kod. Contohnya, esok tak ada meeting yang maksudnya esok tak jadi dating.

l Atau untuk langkah yang lebih selamat, belilah dua kad sim. Satu nombor untuk berhubungan dengan isteri dan keluarga serta satu lagi khusus untuk kekasih anda. Kad sim pada masa ini pun bukanlah mahal sangat. Asasnya, pelaburan kecil boleh menyelamatkan musibah besar.

l Pastikan juga jenama telefon anda berbeza dengan milik isteri. Bukan apa, kalau isteri terdetik nak buka pun ia akan mengambil masa. Tapi kalau isteri anda jenis mahir teknologi, pedoman penting ini tidak terpakai.
(Sebenarnya ada beberapa lagi pedoman penting yang biasa diamalkan oleh lelaki curang. Kalau ada manfaatnya, Kucing Jantan boleh dedahkan kemudian).

Tetapi kepada wanita yang bijak, buat apa susah payah mahu memata-matai telefon si suami. Kalau suami mahu selingkuh, apa juga cabaran akan ditempuhnya. Ibarat kata, lautan api sanggup direnangi, gunung-ganang sanggup didaki.

Yang penting, sebagai isteri ialah menjalankan tanggungjawab dengan penuh ikhlas dan tawaduk. Apa yang selalu berlaku, si suami akhirnya akan pulang jua ke pangkuan keluarga. Kalau tidak pun, dia akan menempuh jalan yang lebih baik iaitu berkahwin lagi. Relakan dan reda sajalah.

Dan dalam bab selingkuh ini, bukan suami sahaja yang ada nafsu untuk berbuat demikian. Banyak juga kes melibatkan isteri. Jadi, kalau mahu hidup bahagia elakkan mengetahui apa isi kandungan telefon bimbit pasangan kita.

dipetik dari utasan kaki penipu [LINK]

p/s: ok, henpon aku tak boleh simpan gambar

7 comments:

Firdaus Life said...

haha betol2 ajar menipu ni. gila betol

Anonymous said...

akhbar rasis untuk biawak hidup

http://harapan-terbaru.blogspot.com/2011/05/merasionalisasikan-subsidi.html

LoVeJuju said...

haha..ajar bt benda xelok 2..dont try2 ye:P

abglan said...

try at office n dont try at home

zalizalu said...

@freaky: tu la fasal.. tp bagus gak.. hahahahhaa

@new hope: kih3... memang dasar penipu.. nak buat gane....

@juju: nak tryyyyyy.. lai lai lai

@abglan: haha, penah praktis ker?

LoVeJuju said...

gatai nooo...haha

Kik0 ♥ QiLaH said...

alah kalo x ajar pong,
laki tetap menipu yedak? kehkeh